اعلامیه ی سبز

پایگاهی برای مقالات سیاسی-اجتماعی

بی اطلاعی کروبی از فوت پدر مهندس موسوی/ آیا رهبران جنبش سبز از وجود شورای هماهنگی راه سبز امید هم اطلاعی دارند؟ (مقاله ی دریافتی)

اعلامیه ی سبز: مقاله ی زیر توسط یکی از خوانندگان ما نوشته شده است و به هیچ عنوان تیم گردانندگان این وبسایت محتوای این مقاله را تایید و با تکذیب نمی کند.

چند روز پیش مطلبی را در وبلاگ کوچک خود درج کردم که با استقبال چندانی همراه نشد. و آن مطلبی بود که می پرداخت به اینکه نکند شورای راه سبز امید ساخته و پرداخته ی حکومت جمهوری اسلامی است. اما حال که این خبر یعنی بی خبری مهدی کروبی از فوت پدر میرحسین موسوی را بر روی رسانه ها دیدم بر نظریه ی خودم استوار تر شدم و بنا را بر آن گذاشتم تا نوشته ام را هرطوری که می شود به اشتراک بگذارم. (با پست کردن وتقاضای انتشار آن در وبلاگها و وبسایت های رسمی تر و بزرگتر) از همین رو از شما درخواست دارم به هر طریقی که این نوشته به دستتان رسیده است لطف کنید و آن را بخوانید:

چند روز پیش نوشتم که من دارم  کم کم به شورای هماهنگی راه سبزامید شکاک میشوم. در این نوشته مطرح کردم که با توجه به کارهایی که تاکنون شورای راه سبز امید انجام داده است (شما بخوانید انجام نداده است) می توان شک کرد که در کل، این شورا ساخته و پرداخته ی جمهوری اسلامی باشد. من نوشتم تنها کار مفیدی که این شورا انجام داده است انتشار یک بیانیه برای تسلیت به میرحسین موسوی  به علت فوت پدرش بوده است که آن هم ضرر چندانی برای حکومت ندارد.

در این نوشته آورده بودم که اگر قرار بوده باشد شورایی پس از دستگیری آقایان موسوی و کروبی وجود داشته باشد که جنبش را هدایت کند ، (حتی اگر موسوی هم سخنی از این موضوع به میان نمی آورد)، کروبی طی بیانیه ای آن را اعلام می کرد و می گفت که در صورت دستگیری ما، شورایی منتخب که افراد آن توسط ما انتخاب شده اند وجود دارد. کمانکه دیدیم در ماجرای کهریزک برای مستنداتی که داشت این کار را کرد و گفت در صورت دستگیری من، من تمامی این اسناد را در جایی مخفی کرده ام که اگر حکومت به هرنحوی جلوی من را بگیرد توان انتشار این مستندات وجود داشته باشد.

و اکنون می افزایم که من این احتمال را می دهم، که شورای هماهنگی راه سبز امید کسانی نیستند جز کارگردانان حکومت جمهوری اسلامی و حصر آقایان موسوی و کروبی هم برای عدم متوجه شدن آنان از تشکیل چنین شورایی و در نتیجه اعلام عدم تایید این شورا بوده است.

توجه داشته باشید که نه افراد این شورا مشخص است و نه این شورا پایگاهی حقیقی دارد که منتشر کننده ی صحبت هایش باشد.

من با توجه به روحیه ی صداقت آقای میرحسین موسوی (روحیه ای که پس از انتخابات سال 1388 از او دیدیم) بعید می دانم که حتی اگر او شورایی را به این نام تاسیس کرده باشد به آنها نگفته باشد که باید اسامی خود را منتشر کنند.

اصلا صحبت من این است که درصورت تشکیل چنین شورایی قطعا رهبران جنبش سبز نه تنها این موضوع را به اطلاع عموم می رساندند بلکه نام تک تک آنها را اعلام می کردند.

لطفا به دو ماه پیش یعنی زمان زندانی کردن آقایان موسوی و کروبی برگردید: خواهید دید که بلافاصله پس از دستگیری این دو تن شورایی که از قبل هیچگونه وجود خارجی نداشت با نامی دهن پرکن اعلام موجودیت کرد که تا کنون هم اصرار ورزیده است که نام اعضایش را فاش نسازد. همچنین از آن روز به بعد نه تنها این شورا کاری جدی برای ترتیب دادن اقداماتی برای آزادسازی آقایان موسوی و کروبی نکرد بلکه کاری نمود تا پتانسیل موجود در مردم برای آزاد سازی آقایان موسوی و کروبی رفته رفته و آرام آرام کم گردد و در نهایت به سکوتی همراه با سردر گمی بدل شود.

من بر این باورم که از آنجا که تمامی این ماجرا شک برانگیز است می بایست سریعا جوانان با تمام امکانات و قوای خود هماهنگ گردند و خود مانند روزهای پس از انتخابات  بدون اتکا به هیچگونه تشکیلاتی به تبلیغ گسترده (نه تنها اینترنتی،شعار نویسی و پول نویسی) برای برپایی تظاهراتی به منظور آزادی آقایان موسوی و کروبی دست بزنند و در همان تظاهرات هم اعلام نمایند که تا آزادی آقایان موسوی و کروبی تظاهرات روزانه برگزار می شود. تا همه چیز پس از آزادی این دو تن معلوم شود. در غیر اینصورت همچنان درسردر گمی خواهیم ماند و اگر فرضیه ی من درست از آب در آید بار سنگینی را بر دوش خود احساس خواهیم کرد.

باتشکر از وقتی که برای خواندن نوشته های من صرف کردید.

م.م.ف 12 آپریل 2011

13/04/2011 - Posted by | مقاله, مقاله ی دریافتی |

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

پاسخی بگذارید

